خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre
دانلودفایل
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 19 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : میرحسینی | بازدید : <-PostHit->
زمین شناسی اقتصادی

زمین شناسی اقتصادی شاخه‌ای از علم زمین شناسی است که پیرامون شرایط تشکیل مواد معدنی ، مورفولوژی و ریخت شناسی آنها ، بافت و ساخت آنها ، عوامل کنترل کننده پراکندگی مواد معدنی ، توجیه فنی و اقتصادی آنها و بلاخره تقسیم بندی ژنتیکی مواد معدنی بحث می‌کند در رسیدن به اهداف فوق ، روشهای مختلف تجزیه مواد معدنی ، روشهای ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و فرآوری مواد ا

دانلود زمین شناسی اقتصادی

زمین شناسی اقتصادی 
Economic Geology
زمین شناسی
زیست شناسی
اقتصادی
مواد معدنی
پوسته زمین
رودخانه ها
Paleolithic old stone age
سنگ های آذرین
گرانیت
عنصر
بلور
مس
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1092 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130

زمین شناسی اقتصادی

مواد معدنی ، زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل می‌دهند. بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ ، بر حسب نیازمندیها و شناخت ، از مواد معدنی استفاده کرده است. اکنون نیز انسان ، از تمامی مواد معدنی به حالتها و شیوه‌های گوناگون ، بهره‌برداری می‌نماید. به عبارت دیگر ، همین مواد معدنی هستند که پاپه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. زمین شناسی اقتصادی ، پایه و شالوده اکتشافات معدنی و کاربرد مواد حاصل از آن را تشکیل می‌دهد.

تاریخچه

از آغاز آفرینش ، انسان همواره از مواد پوسته زمین در جهت رفع نیازمندی‌های زندگی و دسترسی به رفاه بیشتر استفاده کرده است. سنگها و کانیهای غیر فلزی اولین موادی هستند که انسان اولیه آنها را به کار برده است. آثار بدست آمده از کاوشهای باستان شناسی حاکی از آن است که انسانهای اولیه از فلینت ، چرت و دیگر سنگهای سخت برای ساختن اسلحه و کندن غارها استفاده نموده‌اند و همچنین خاک رس و سنگ را برای ساختن ظروف گلی و اهرام شگفت انگیز مورد استفاده قرار داده‌اند.

ظهور انسان و اشیای دست ساز بشری در عصر پارینه سنگی (Paleolithic old stone age) در 750 هزار سال پیش از میلاد آغاز گشته است. بر اساس مطالعات باستان شناسی ، طلا Au نخستین فلزی بوده که بشر به صورت خالص از رودخانه‌ها  جمع آوری نموده و مس نیز نخستین فلزی است که انسان قادر به ذوب آن شده است. در مورد تاریخ استفاده از مس نظرات ضد و نقیضی دیده می‌شود. گروهی استفاده از آن را در حدود 20 هزار سال پیش از میلاد ، و عده‌ای تاریخ استفاده آن را به حدود 12 هزار سال پیش از میلاد و به کشور مصر نسبت می‌دهند.

سیر تحولی و رشد

  • بر طبق نوشته‌های هرودت ، یونانیان در سالهای 420 تا 384 قبل از میلاد از رگه‌های کوارتزی برای کشف ذخایر طلا استفاده نموده‌اند.
  • ابو علی سینا ، فیلسوف و دانشمند ایرانی ( 1037 ـ 980 میلادی ) اولین کسی به شمار می‌رود که مواد معدنی را تقسیم نموده است. این رده بندی شامل سنگها ، فلزات ، سولفورها ، نمکها و ترکیبات دیگر می‌باشد.
  • اولین نظریه در مورد منشأ مواد معدنی توسط جورج اگزیکولا در سال 1556 ارائه شد. این دانشمند به کمک مطالعات دقیق انجام شده روی ناحیه معدنی ارزبرگ آلمان ، چگونگی تشکیل این ذخیره را به طور سیستماتیک بیان نمود. در قرن هیجدهم مجددا پژوهشهایی در زمینه چگونگی تشکیل مواد معدنی به خصوص در منطقه ارزبرگ آلمان توسط دلیاس ( 1770 ) ، هنگل (1725) ، زیرمن (1746) انجام شد.
  • در اواخر قرن هیجدهم ، ورنر از آلمان و جیمز هاتن از اسکاتلند ، دو نظریه متفاوت در مورد منشا مواد معدنی ارائه دادند و بحثهای زیادی در این باره آغاز گردید. ورنر در سال 1775 نظریه نپتونیست را ارائه نمود. بر طبق این نظریه سنگهای رسوبی و سنگهای آذرین و حتی رگه‌ها از طریق ته‌نشینی در اقیانوس به وجود آمده‌اند. هاتن نیز در سال 1778 نظریه پلوتونیست را پیشنهاد کرد. وی ضمن رد کردن نظریه ورنر ، معتقد بود که سنگهای آذرین و مواد معدنی مذاب از اعماق زمین منشا گرفته‌اند.
  • در اواخر قرن نوزدهم ، دانشمندان آمریکایی و اروپایی در مورد نحوه تشکیل مواد معدنی نظریه‌های مختلف دیگری ارائه داده‌اند. مطالعه و پژوهشهایی که تا کنون در زمینه منشا و چگونگی تکشیل کانیها توسط دانشمندان انجام شده موجب ارائه تئوریهای جدید شده که اکتشاف مواد معدنی را در تمامی مراحل کم هزینه‌تر ، آسانتر و با موفقیت آمیزتر نموده است.

برخی ساکنان اولیه ایرانیان را نخستین ذوب کنندگان و استفاده کنندگان از فلز مس تصور می‌کنند و تاریخ آن را به حدود 9 هزار سال پیش از میلاد می‌دانند. با این حال ، به نظر بسیاری از باستان شناسان استخراج و ذوب مس توسط ساکنان اولیه ایران و در محلی به نام تل ابلیس صورت گرفته است. بر اساس شواهد باستان شناسی و معدن کاری قدیمی ، مرکز ، شرق و شمال ایران دارای کهن‌ترین پیشینه فلزگری می‌باشند. اواخر هزاره هفتم در ایران را مرحله گذر از عصر نو سنگی به عصر فلزات می‌دانند، در حالی که عصر نو سنگی در اروپا تا هزاره چهارم ادامه داشته است.

رده بندی کانسارها

امروزه سه رده بندی برای کانسارها مودر استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است با توجه به شرایط خاص یک کانسار ، یکی بر دیگری ترجیح داده شود. این رده بندیها بصورت زیر می‌باشد:

  • رده بندی نیگلی کانسارها ( 1929 ):
    • کانسارهای نفوذی
    • کانسارهای آتشفشانی
  • رده بندی کانسارها توسط اشتایدرون:
    • کانسارهای نفوذی و ماگمایی
    • کانسارهای پنوماتولیتی
    • کانسارهای گرمابی
    • کانسارهای حاصل از گازها و بخارات درونی که به مناطق سطحی راه می‌یابند.
  • رده بندی کانسارها توسط لیندگرن:
    • تجمع کانیها در اثر انجام واکنشهای شیمیایی
    • تغییرات و تجمع مکانیکی مواد معدنی

کاربرد مواد معدنی

مواد معدنی به حالتهای مختلف به مصرف می‌رسند که مهمترین آنها عبارتند از: 

زمین شناسی اقتصادی در ایران

تاریخچه استفاده از فلزات در ایران :

در مورد تاریخ استفاده از مس نظرات ضد و نقیضی دیده می شود. گروهی استفاده از آن را در حدود 20 هزار سال پیش از میلاد، و عده ای تاریخ استفاده آن را به حدود 12 هزار سال پیش از میلاد و به کشور مصر نسبت می دهند. برخی ساکنان اولیه ایران را نخستین ذوب کنندگان و استفاده کنندگان از فلز مس تصور می کنند و تاریخ آن را به حدود 9 هزار سال پیش از میلاد می دانند. با این حال، به نظر بسیاری از باستان شناسان استخراج و ذوب مس توسط ساکنان اولیه ایران و در محلی به نام تل ابلیس صورت گرفته است.
 

 


 

دانلود زمین شناسی اقتصادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
زمین شناسی اقتصادی ,

تاريخ : 17 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : میرحسینی | بازدید : <-PostHit->

o081353_7611.png






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم نه مشابه هم ,

تاريخ : 17 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : میرحسینی | بازدید : <-PostHit->

معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم نه مشابه هم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم نه مشابه هم ,

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

فصل اول بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی  ماده 1 به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت به دیگر انواع ذخایر و سرمایه‌گذاری و فراهم كردن امكان تحقق فعالیتهای پیش‌بینی شده در برنامه، دولت مكلف است با ایجاد حساب ذخیره ارزی


مشخصات فایل
تعداد صفحات365
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیبرنامه نویسی

توضیحات کامل

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

 

بخش اول.. 5

رشد اقتصاد ملی دانایی‌محور. 5

در تعامل با اقتصاد جهانی.. 5

فصل اول.. 7

بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی... 7

فصل دوم. 61

تعامل فعال با اقتصاد جهانی.. 61

فصل سوم. 69

رقابت‌پذیری اقتصادی... 69

فصل چهارم. 75

توسعه مبتنی بر دانایی.. 75

بخش دوم. 93

حفظ محیط زیست... 93

آمایش سرزمین و توازن منطقه‌ای... 93

فصل پنجم.. 95

حفظ محیط زیست... 95

بخش سوم. 115

توسعه سلامت، امنیت انسانی.. 115

و عدالت اجتماعی.. 115

فصل هفتم.. 117

ارتقای سلامت و بهبود كیفیت زندگی.. 117

فصل هشتم.. 125

ارتقای امنیت انسانی و عدالت اجتماعی.. 125

بخش چهارم. 139

صیانت از هویت و فرهنگ.... 139

اسلامی - ایرانی.. 139

فصل نهم.. 141

توسعه فرهنگی.. 141

بخش پنجم.. 165

تأمین مطمئن امنیت ملی.. 165

فصل دهم.. 167

امنیت ملّی.. 167

فصل یازدهم.. 181

توسعه امور قضایی.. 181

بخش ششم.. 187

نوسازی دولت... 187

و ارتقای اثربخشی حاكمیت... 187

فصل دوازدهم.. 189

نوسازی دولت و ارتقای اثربخشی حاكمیت... 189

فصل سیزدهم.. 207

سامان عملیات اجرایی برنامه. 207

فصل چهاردهم.. 209

تنفیذ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت... 209

فصل پانزدهم.. 211

نظارت... 211

قانون تنظیم بخشی از. 228

مقررات مالی دولت... 228

موضوع ماده (156) 228

قانون برنامه چهارم توسعه. 228


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران,

بررسی میزان آگاهی و استفاده مدیران از سیستم‌های اطلاعات مدیریت در فرایند تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی و استفاده مدیران از سیستمهای اطلاعات مدیریت در فرآیند تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی استان ایلام انجام گرفته است


مشخصات فایل
تعداد صفحات154
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی میزان آگاهی و استفاده مدیران از سیستم‌های اطلاعات مدیریت در فرایند تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی

 

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی و استفاده مدیران از سیستمهای اطلاعات مدیریت در فرآیند تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی استان ایلام انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف كاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش مدیران و كارشناسان 83 سازمان دولتی استان ایلام بوده كه با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای ابتدا 25 سازمان انتخاب گردید و سپس اطلاعات مورد نیاز پژوهش از كلیه مدیران عالی و میانی آن سازمان‌ها جمع‌آوری گردید. در مجموع حجم نمونه آماری 205 نفر بود. برای اندازه‌گیری از مدل پذیرش فناوری تغییر یافته و تئوری عمل استدلالی استفاده شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون كولموگروف- اسمیرنف، آزمون t، آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون رگرسیون چند گانه گام به گام) استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد تفاوت معناداری بین دو گروه مدیران زن و مرد در استفاده از سیستم اطلاعات مدیریت وجود ندارد. همچنین بین گروه‌های با سطوح جایگاه سازمانی متفاوت در استفاده از آن نیز تفاوتی مشاهده نشد. همچنین بین میزان استفاده مدیران از MIS بر اساس گروه‌های سنی تفاوت وجود دارد به گونه‌ای كه مدیران مسن‌تر كمتر از MIS استفاده می‌كنند و بین میزان استفاده از MIS بر اساس گروه‌های سابقه خدمت تفاوت وجود دارد. تحلیل رگرسیونی گام به گام حاكی از این است كه شش عامل حمایت سازمانی، حمایت مالی، كاربرد اینترنت، حمایت مدیر ارشد، در دسترس بودن و اعتقاد به اثربخشی به عنوان مهمترین عوامل موثر بر بكارگیری MIS می‌توانند یك مدل قابل اتكا برای برآورد میزان كاربرد MIS ارائه نمایند.

واژگان كلیدی: سیستم اطلاعات مدیریت، MIS، سازمان‌های دولتی

 

فهرست مطالب

 

 



 

   

 فصل اول: كلیات پژوهش

1- 1 مقدمه. 2

2-1 بیان مساله. 3

3-1  اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

4-1 اهداف تحقیق.. 6

6-1 فرضیه های تحقیق.. 7

1-6-1  فرضیه اصلی اول.. 7

2-6-1  فرضیه اصلی دوم. 8

7-1 تعریف نظری واژه ها و متغیرهای پژوهش.... 9

8-1 تعریف عملیاتی متغیرها 10

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش

1-2 مقدمه. 13

2-2 طبقه‌بندی مدیران در سازمان‌ها 13

3-2 سطوح مختلف تصمیم‌گیرندگان مدیریتی.. 13

4-2 دیدگاه‌های مطروحه در خصوص مدیران.. 14

5-2 معیار تعریف اطلاعات خوب برای مدیران.. 14

6-2 نقش‌های مدیریتی و سیستم‌های اطلاعات حمایتی.. 14

7-2 مدیران، تصمیم‌گیری و سیستم‌های اطلاعاتی.. 16

8-2 مدل فردی تصمیم‌گیری و سیستم‌های اطلاعاتی.. 17

9-2 تصمیم گیری در سازمانها 17

1-9-2 شرایط تصمیم مدیران.. 17

2-9-2 تئوری های تصمیم گیری.. 17

3-9-2 تئوری کلاسیک تصمیم گیری.. 18

4-9-2 تئوری رفتاری تصمیم گیری.. 18

5-9-2 بصیرت ، قضاوت و پایبندی به عمل گذشته. 18

6-9-2 یابندگی قضاوتی.. 19

7-9-2 قاطعیت در تصمیم گیری.. 19

8-9-2 استراتژی درگیر کردن دیگران در تصمیم گیری.. 19

1-8-9-2 تصمیمات فردی ، تصمیمات مشورتی و تصمیمات گروهی.. 19

2-8-9-2 مدیریت در قرن 21 جایگاه خاصی برای دو سیاست کلان قائل است : 19

10-2 انواع اطلاعات... 20

1-10-2  طبقه‌بندی اطلاعات از نظر كاربرد. 20

2-10-2  طبقه‌بندی اطلاعات از نظر سطوح سازمانی.. 21

11-2 نقش استراتژیک اطلاعات... 22

1-11-2 سیستمها 23

2-11-2 روش سیستم ها و دیدگاه سیستمی.. 23

3-11-2 چرخه حیات سیستم.. 23

4-11-2 اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی.. 24

5-11-2 سیستمهای اطلاعاتی.. 24

12-2 کاربرد مدیریت... 25

1-12-2 مشارکت بیشتر در تصمیم گیری.. 25

2-12-2 افزایش سرعت در تصمیم گیری.. 25

3-12-2 افزایش سرعت در شناسائی مسائل.. 25

13-2 طرح ریزی سازمان.. 25

1-13-2 کاهش ارتقاع هرم سازمان.. 26

2-13-2 تمرکز یا عدم تمرکز  بیشتر. 26

3-13-2 بهبود هماهنگی.. 26

4-13-2 شرح دقیق تری از وظایف... 26

5-13-2 افزایش کارکنان متخصص.... 27

14-2 سیستم های اطلاعاتی مدیریت... 27

15-2 طبقه‌بندی سیستم‌های اطلاعاتی.. 27

1-15-2 طبقه‌بندی سیستم‌های اطلاعاتی از نظر ماهیت... 27

2-15-2 طبقه‌بندی سیستم‌های اطلاعاتی از نظر ساختار 28

3-15-2 طبقه‌‌بندی سیستم‌های اطلاعاتی از نظر كاربرد. 28

1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات پشتیبان مدیریت... 29

1-1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات مدیریتی.. 29

2-1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات تولید گزارش.... 29

3-1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات مدیران ارشد. 30

4-1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات استراتژیك.... 30

5-1-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات پشتیبان تصمیم.. 30

6-1-3-15-2سیستم‌های پردازش تبادلات یا تراكنش‌ها 32

2-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات پشتیبان عملیات... 32

1-2-3-15-2سیستم‌های اطلاعات اداری.. 32

2-2-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات مدیریت منابع انسانی.. 33

3-2-3-15-2سیستم‌های اطلاعات حسابداری.. 34

4-2-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات تجاری.. 35

5-2-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات تولید. 36

6-2-3-15-2سیستم اطلاعات جغرافیایی.. 36

7-2-3-15-2 سیستم‌های اطلاعات اسنادی.. 37

3-3-15-2سیستمهای كسب و كار الكترونیكی سازمان.. 37

1-3-3-15-2 برنامه‌ریزی منابع سازمان.. 37

2-3-3-15-2 مدیریت ارتباط با مشتری.. 39

3-3-3-15-2 مدیریت زنجیره تأمین.. 41

4-3-3-15-2 سیستم‌های همكاری سازمان.. 42

16-2پیشینة پژوهش.... 45

1-16-2 پژوهشات صورت گرفته در داخل كشور 45

2-16-2 پژوهشات صورت گرفته در خارج كشور 48

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

1-3 مقدمه. 54

2-3 نوع و روش تحقیق.. 54

3-3 مبانی تئوریك پژوهش.... 54

4-3 مدل مفهومی پژوهش.... 57

5-3 متغیرهای پژوهش.... 58

1-5-3 متغیر وابسته. 58

2-5-3 متغیر مستقل.. 58

6-3 روش  و تكنیك جمع آوری اطلاعات... 58

1-6-3 مشخصات پرسشنامه. 58

7-3 روایی و پایانی ابزار 59

1-7-3 روایی / اعتبار 59

2-7-3 پایایی.. 59

8–3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 61

9-3 قلمرو تحقیق.. 61

10-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 61

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه. 64

2-4  بررسی  ویژگی های جمعیت شناختی.. 65

1-2-4  جنسیت... 65

2-2-4  سطح تحصیلات... 66

3-2-4  جایگاه سازمانی.. 67

4-2-4  سن.. 68

5-2-4 سابقه خدمت... 69

3-4 بررسی شاخص های مربوط به متغیرهای تحقیق.. 70

1-3-4  بررسی شاخص های مولفه آشنایی.. 70

2-3-4  بررسی شاخص های مولفه در دسترس بودن.. 71

3-3-4 بررسی شاخص های مولفه توانایی.. 72

4-3-4  بررسی شاخص های مولفه كاربرد MIS.. 73

5-3-4 بررسی شاخص های مولفه آگاهی مدیر. 74

6-3-4  بررسی شاخص های مولفه حمایت مدیر. 75

7-3-4  بررسی شاخص های مولفه حمایت مالی.. 76

8-3-4بررسی شاخص های مولفه سازمان یادگیرنده 77

9-3-4بررسی شاخص های مولفه حمایت سازمانی.. 78

10-3-4  بررسی شاخص های مولفه شیوه تصمیم گیری مدیران.. 79

11-3-4  بررسی شاخص های مولفه قصد كاربرد MIS.. 80

12-3-4  بررسی شاخص های مولفه كاربرد كامپیوتر. 81

13-3-4  بررسی شاخص های مولفه كاربرد اینترنت... 81

14-3-4  بررسی شاخص های مولفه اعتقاد به اثربخشی.. 82

4-4  بررسی نرمال بودن متغیرها 83

5-4  نتایج آزمون t 84

1-5-4  آزمون t برای مقایسه میزان كاربرد MIS در مدیران.. 84

6-4مقایسه میزان استفاده گروههای مختلف مدیران از MIS.. 88

8-4آزمون همبستگی اسپیرمن بین متغیرها 93

1-8-4 سن.. 93

2-8-4  سابقه خدمت... 93

3-8-4  در دسترس بودن.. 94

4-8-4  آگاهی مدیر. 94

5-8-4  حمایت مدیر. 95

6-8-4  حمایت مالی.. 95

7-8-4سازمان یادگیرنده 96

8-8-4  حمایت سازمانی.. 96

9-8-4 شیوه تصمیم گیری مدیران.. 98

10-8-4  قصد كاربرد MIS.. 98

11-8-4  كاربرد كامپیوتر. 99

12-8-4  كاربرد اینترنت... 99

13-8-4  اعتقاد به اثربخشی.. 100

14-8-4آشنایی با MIS.. 100

15-8-4  توانایی.. 100

9-4آزمون تحلیل رگرسیون.. 101

10-4 آزمون صحت مدل برازش شده.............................................................................................. 109

11-4 خلاصه آزمون فرضیه ها 112

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات پژوهش

1-5  مقدمه. 120

2-5  یافته های تحقیق.. 120

1-2-5 یافته ها حاصل از ویژگی های جمعیت شناختی.. 120

2-2-5 یافته های حاصل از بررسی شاخصهای مربوط به متغیرهای پژوهش.... 120

3-2-5  نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق.. 122

4-2-5  نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون.. 125

5-2-5  سایر نتایج تحقیق.. 125

3-5  پیشنهادات... 128

1-3-5  پیشنهادات کاربردی.. 128

2-3-5  پیشنهادات به محققین آتی.. 129

4-5  محدودیت های تحقیق.. 130

پیوست........................................................................................................................................................ 131

منابع فارسی: 137

منابع لاتین: 141

 فهرست جداول

 جدول(3-1). مؤلفه های میزان آگاهی و كاربرد........................................................................................... 60

جدول (4-1). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس جنسیت........................................................... 65

جدول (4-2). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سطح تحصیلات............................................... 66

جدول (4-3). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس جایگاه سازمانی............................................... 67

جدول (4-4). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سن.................................................................. 68

جدول (4-5). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سابقه خدمت................................................... 69

جدول (4-6).  توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «آشنایی با MIS»...................................... 70

جدول (4-7).  توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «در دسترس بودن MIS».......................... 71

جدول (4-8).  توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «توانایی»...................................................... 72

جدول (4-9). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « كاربرد MIS ».......................................... 73

جدول (4-10). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « آگاهی مدیر »......................................... 74

جدول(4-11). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «حمایت مدیر»............................................ 75

جدول(4-12). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «  حمایت مالی  »....................................... 76

جدول(4-13). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «سازمان یادگیرنده».................................... 77

جدول(4-14). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «حمایت سازمانی»...................................... 78

جدول(4-15). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « شیوه تصمیم گیری مدیران ».................. 79

جدول(4-16). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « قصد كاربرد MIS».................................. 80

جدول(4-17). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « كاربرد كامپیوتر »..................................... 81

جدول(4-18). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه «كاربرد اینترنت»......................................... 82

جدول(4-19). توزیع فراوانی نظرات مدیران استان در زمینه « اعتقاد به اثربخشی».................................. 82

جدول(4-20). نتایج آزمون کولموگروف–اسمیرنف برای بررسی پیش فرض نرمال بودن متغیرهای مورد

 مطالعه.......................................................................................................................................................... 83

جدول (4-21).  نتایج آزمون t برای مقایسه میزان كاربرد MIS در مدیران............................................. 86

جدول(4-22).  نتایج آزمون t برای مقایسه میزان استفاده از MIS براساس جنسیت............................... 88

جدول(4-23). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  آشنایی » براساس میزان تحصیلات....... 88

جدول (4-24)آزمون LSD بر اساس مولفه آشنایی........... 89

جدول(4-25). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  توانایی » براساس میزان تحصیلات........ 90

جدول(4-26). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  كاربرد MIS  » براساس میزان تحصیلات    90

جدول(4-27). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  آشنایی » براساس جایگاه سازمانی........ 91

جدول(4-28). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  توانایی » براساس جایگاه سازمانی......... 91

جدول(4-29). تجزیه یک طرفه واریانس برای مقایسه میزان «  كاربرد MIS » براساس جایگاه سازمانی      92

جدول(4-30).  نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای میزان آشنایی، توانایی و كاربرد MIS با متغیرهای مورد مطالعه................. 97

جدول(4-31). نتایج تجزیه واریانس پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس

 متغیرهای مورد مطالعه.................................................................... 101

جدول(4-32). ضرایب رگرسیونی پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس متغیرهای مورد مطالعه      102

جدول(4-33). نتایج تجزیه واریانس پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس متغیرهای مورد مطالعه   103     

جدول(4-34). ضرایب رگرسیونی پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس متغیرهای مورد مطالعه      104

جدول(4-35). نتایج تجزیه واریانس پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس متغیرهای مورد مطالعه   106     

جدول(4-36). ضرایب رگرسیونی پیش بینی میزان كاربرد MIS توسط مدیران دستگاههای دولتی استان ایلام بر اساس متغیرهای مورد مطالعه       107

جدول (4-37). نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق       118 

فهرست نمودار و شكل

نمودار (4-1). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس جنسیت............................................ 65

نمودار (4-2). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سطح تحصیلات............................. 66

نمودار (4-3). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس جایگاه سازمانی............................... 67

نمودار (4-4). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سن.................................................... 68

نمودار (4-5). توزیع فراوانی مدیران نمونه آماری بر اساس سابقه خدمت.................................. 69

نمودار(4-6). نرمالیته باقیمانده ها........................................................................................................... 110

شكل (2-1). ابزارهای سیستم‌های همكاری سازمان......................................................................... 43

شكل (2-2). چارچوب نظری پژوهش.................................................................................................... 52

شكل (3-1). مدل پذیرش فناوری (TAM) ......... 56

شكل (3-2). تئوری عمل استدلالی 56

شكل (3-3). مدل مفهومی پژوهش............................................................................ 57

شكل (4-1). نتیجه مدل آزمایش شده پژوهش ......................................................... 111


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ررسی میزان آگاهی و استفاده مدیران از سیستم‌های اطلاعات مدیریت در فرایند تصمیم‌گیری در سازمان‌های دول,

نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388

هدف از این پژوهش، مطالعه نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 891388 بود


مشخصات فایل
تعداد صفحات189
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388

 

 

هدف از این پژوهش، مطالعه " نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388" بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و نمونه آماری تعداد 384 دانش آموز پسر و دختر و 54 مدیر و معاون از دبیرستان های شهر شاهین شهر در سال تحصیلی 89-1388 بود که به روش نمونه گیری طبقه ای و متناسب با حجم از بین 7982 دانش آموز و 110 مدیر و معاون انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 72 سؤال بسته پاسخ برای مدیران و پرسشنامه محقق ساخته مشارکت اجتماعی دانش آموزان، شامل دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 25 سؤال بسته پاسخ طرح ریزی گردید. پایایی یرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (93/0) برای پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و (83/0) برای پرسشنامه مشارکت اجتماعی بدست آمد. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزارهای spss و  Amosدر دو سطح آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون های تحلیل واریانس، T نمونه های مستقل، پس آزمون توکی، آزمون تحلیل واریانس یک عاملی کروسکال- والیس، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون لوین) و ارائه مدل به منظور سنجش تأثیر همزمان متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان دادند که میزان مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های قومی کمتر از دانش آموزان فارس(002/0= معناداری) و میزان مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های دینی کمتر از دانش آموزان مسلمان شیعه(0001/0=معناداری) بود. میانگین مشارکت اجتماعی دانش آموزان بر حسب میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع دینی- مذهبی(0001/0=  معناداری)  و بر حسب میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع قومی- نژادی (003/0=معناداری) متفاوت و معنادار بود. بعلاوه بین میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در بین مدیران با توجه به سن، سابقه کار و سابقه مدیریت تفاوت معناداری وجود نداشت ولی با توجه به جنس، تفاوت معناداری بین مدیران زن و مرد وجود داشت.

 واژگان کلیدی: مهارت، تنوع فرهنگی، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، مشارکت اجتماعی.

 

فهرست مطالب

 

چکیده

فصل اول

کلیات

مقدمه

1-1- بیان مسأله

1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق

1-3- اهداف تحقیق

1-4- سؤال ها و فرضیه های تحقیق

1-4-1-سؤال های تحقیق

1-4-2- فرضیه های تحقیق

1-5-  بیان اصطلاحات

1-5-1- تعاریف نظری

1-5-2- تعاریف عملیاتی

فصل دوم

مروری بر تحقیقات انجام شده

مقدمه

2-1- تعریف فرهنگ

2-2- تنوع فرهنگی

2-2-1- فرهنگ پذیری

 2-2-2- وجوه تفاوت فرهنگ ها

2-2-3- انواع گروه با توجه به تنوع فرهنگی

2-2-4- عوامل پیدایش تنوع فرهنگی

2-2-5- مزایای تنوع فرهنگی

2-2-6- محدودیت های تنوع فرهنگی

2-2-7- رویكردها و نظریه های تنوع فرهنگی

2-2-8- دیدگاه اسلام در مورد تنوع فرهنگی

2-2-9- برخورد دولت با چند فرهنگی

2-3- اقلیت

2-3-1- انواع اقلیت

2-4- قوم

2-4-1- تنوع قومی - نژادی

2-4-2- قوم مداری

2-4-3- تنوع آداب و رسوم اقوام

2-5- زبان و تنوع زبانی

2-5-1- نماد،  پیام و معنی

2-5-2- عوامل مؤثر بر تنوع زبانی

2-6- تنوع دینی - مذهبی

2-7- مدیریت و کارکردهای آن

2-7-1- نقش های مدیریت

2-7-1-1- نقش های میان شخصی مدیران

2-7-1-2- نقش های اطلاعاتی مدیران

2-7-1-3- نقش های تصمیمی مدیران

2-7-2- سیر تطور مدیریت فراملیتی و جهانی

 2-7-3- فرآیند مدیریت تنوع فرهنگی

2-7-3-1-  شناخت وضعیت موجود

2-7-3-2- شناخت وضعیت مطلوب

 2-7-3-3- شناسایی راهکارها

2-7-4- استراتژی ها مدیریت تفاوت های فرهنگی

2-7-5- الگوهای عمده سیاست گذاری قومی و فرهنگی

2-7-5-1- مدل همانند سازی

2-7-5-2- مدل تکثر گرایی

2-7-5-3- مدل وحدت در کثرت

2-7-6- مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی

2-7-7- مدیریت تنوع قومی

2-8- مشارکت

2-8-1- پیش نیازهای مشارکت

2-8-2- مشارکت اجتماعی

2-8-3- اهمیت مشارکت در اسلام

2-8-4- مشارکت مدرسه و عرصه های آن

2-9- نقش مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در ارتقاء مشاركت اجتماعی

2-10- پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده

2-10-1- پژوهش های انجام شده در ایران

2-10-2- پژوهش های انجام شده در خارج از ایران

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

3-1- روش پژوهش

3-2- حوزه پژوهش

3-3- جامعه آماری

3-4- تعیین حجم نمونه

3-5- روش نمونه گیری

3-6- ابزار جمع آوری داده ها

3-6-1- روایی پرسشنامه

3-6-2- پایایی پرسشنامه

3-7- روش اجرا و گردآوری داده ها

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها

3-9- محدودیت های تحقیق

 فصل چهارم

 تحلیل یافته های تحقیق

مقدمه

4-1- یافته های توصیفی پژوهش

4-1-1- ویژگی های جمعیت شناختی مدیران

4-1-2- ویژگی های جمعیت شناختی دانش آموزان

4-1-3- توزیع فراوانی و درصد پاسخ به سؤال های مربوط به پرسشنامه مهارت های تنوع فرهنگی مدیران

4-1-4- درصد پاسخ به سؤال های مربوط به پرسشنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزان

4-2- یافته های استنباطی مربوط به سؤال های  پژوهش

4-3- یافته های استنباطی مربوط به فرضیه های پژوهش

 فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

مقدمه

5-1- تفسیر نتایج

5-2- پیشنهادات

5-2-1- پیشنهادات اجرایی

5-2-2- پیشنهاد هایی برای پژوهشگران جهت انجام تحقیقات بعدی

فهرست منابع

پیوست­ها

پیوست 1: پرسشنامه مهارت­های مدیریت تنوع­فرهنگی (مربوط به مدیران)

پیوست 2: پرسشنامه مربوط به مشارکت اجتماعی دانش آموزان


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجت,

بررسی تاثیر شبکه‌های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان

وجود ارتباطات موثر، همواره یکی از عوامل مهم موفقیت سازمان بوده است هدف این پژوهش بررسی تاثیر فناوری به طور خاص ارتباطات شبکه‌ای حاصل از نظریه شبکه اجتماعی بر عملکرد شغلی کارکنان است


مشخصات فایل
تعداد صفحات189
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیفناوری اطلاعات

توضیحات کامل

بررسی تاثیر شبکه‌های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان

 

وجود ارتباطات موثر، همواره یکی از عوامل مهم موفقیت سازمان بوده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر فناوری به طور خاص ارتباطات شبکه‌ای حاصل از نظریه شبکه اجتماعی بر عملکرد شغلی کارکنان است. این پژوهش با تمایز بین شبکه‌های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین کارکنان، فناوری را در نظریه شبکه اجتماعی جای داده تا عملکرد شغلی کارکنان را درک کند. چنین فرض شده است که روابط کارکنان در شبکه های ارتباطی محیط‌کاری آنلاین و آفلاین منابع مکملی هستند که در تعامل هستند تا بر عملکرد شغلی آنها تاثیر بگذارند. این پژوهش از نوع تحقیقات غیرآزمایشی بوده و از پرسشنامه به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز استفاده شده است. این پژوهش در میان 104 نفر از کارکنان دانشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است و برای انجام تحلیل‌های آماری از آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف ‌معیار و آمار استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شده است و آزمون فریدمن نیز به منظور اولویت‌بندی عوامل فرهنگی به کار رفته است. لازم به ذکر است که نرم‌افزارهای SPSS.20 و Ucinet.6 برای تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌کار رفته‌اند. نتایج پژوهش نشان داد که روابط شبکه‌ای، بدون تمایز میان روابط آنلاین و آفلاین و با تمایز آنها، همبستگی معناداری با عملکرد شغلی دارند. نتایج آزمون رگرسیون برای پیش‌بینی عملکرد شغلی نیز نشان داد که بدون تمایز بین شبکه‌های آنلاین و آفلاین، روابط مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد شغلی موثر هستند و نتایج آزمون مدل با متغیرهای کنترل و روابط اصلی نشان داد که، روابط مستقیم آفلاین، روابط غیرمستقیم آفلاین و روابط مستقیم آنلاین پیش‌بینی‌کننده عملکرد شغلی می‌باشند، اما ارتباط میان روابط غیرمستقیم آنلاین و عملکرد شغلی چشمگیر نیست. نتایج آزمون فریدمن نیز نشان داد که انگیزه پیشرفت مهم‎ترین و موثرترین عامل در روابط و عملکرد شغلی کارکنان است.

 واژگان کلیدی: شبکه‌های آنلاین، شبکه‌های آفلاین، شبکه‌های ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی، تکامل، عملکرد شغلی

 

فهرست مطالب

 

فصل اول- کلیات پژوهش... 1

1-1    مقدمه. 1

1-2   بیان موضوع. 2

1-3   اهمیت موضوع. 4

1-4   مروری بر ادبیات پژوهش... 8

1-4-1  توانمند‌سازی شغلی کارکنان. 8

1-4-2  عملکرد شغلی.. 9

1-4-3  ارتباطات.. 10

1-4-4  روابط آفلاین (رو‌‌ در رو) 11

1-4-5  روابط آنلاین.. 11

1-4-6  شبکه‌های ارتباطی.. 12

1-4-7  شبکه اجتماعی.. 12

1-5  ا هداف پژوهش... 14

1-6   سوالات پژوهش... 14

1-7   فرضیات پژوهش... 15

1-8   روش پژوهش... 16

1-9   مفاهیم و واژگان کلیدی.. 16

1-9-1  شبکه ارتباطی.. 16

1-9-2  شبكه روابط آفلاین.. 16

1-9-3  شبکه‌ روابط آنلاین.. 17

1-9-4   ارتباط مستقیم آفلاین.. 17

1-9-5   ارتباط غیر مستقیم آفلاین.. 18

1-9-6   ارتباط مستقیم آنلاین.. 18

1-9-7   ارتباط غیر مستقیم آنلاین.. 18

1-9-8   شبکه اجتماعی.. 18

1-9-9   تکامل ( رابطه مکمل) 19

1-9-10  عملکرد شغلی (متغیر وابسته) 19

1-10   قلمرو پژوهش... 20

1-11   ساختار پژوهش... 20

1-12   جمع بندی.. 22

فصل دوم - ادبیات پژوهش... 23

2-1   مقدمه. 23

2-2   عملکرد: مفاهیم و ابعاد. 24

2-3   عملکرد شغلی.. 25

2-4    عوامل موثر بر عملکرد شغلی.. 27

2-4-1  عوامل شخصیتی.. 28

2-4-2   عوامل سازمانی.. 34

2-5   ارتباطات.. 39

2-5-1 روابط آفلاین.. 40

2-5-2 روابط آنلاین.. 42

2-5-3  رابطه مکمل ارتباطات آنلاین و آفلاین.. 43

2-5-4  عوامل موثر بر قدرت ارتباطات در دستیابی به منابع. 45

6-2 شبکه اجتماعی.. 52

2-6-1  سایت‌های شبکه‌های اجتماعی  و تعامل در فضای آنلاین.. 56

2-7   فرهنگ.. 65

2-7-1  فرهنگ سازمانی.. 66

2-7-2  فرهنگ و اثر بخشی سازمانی.. 67

2-8   پیشینه پژوهش... 67

2-8-1  پیشینه پژوهش در داخل کشور 67

2-8-2  پیشینه پژوهش در خارج از کشور 72

2-9   جمع بندی.. 83

فصل سوم- روش پژوهش... 85

3-1   مقدمه. 85

3-2   نوع و روش پژوهش... 85

3-3  روش‌شناسی پژوهش... 86

3-4  شناسایی متغیر‌ها و توسعه مدل. 88

3-4-1  توسعه مدل. 88

3-5  توسعه فرضیه‌ها 89

3-6   ابزار پژوهش... 98

3-7   سازمان و جامعه آماری.. 101

3-8   نمونه آماری.. 102

3-9  روش جمع آوری داده 102

3-10  روایی (اعتبار) و پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار گردآوری داده 103

3-11  روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 103

3-12  ابزار نرم‌افزاری پژوهش... 103

3-13  جمع بندی.. 105

فصل چهارم- تجزیه و تحلیل آماری.. 106

4-1    مقدمه. 106

4-2  تحلیل آماری.. 106

4-2-1  روایی ابزار پژوهش... 106

4-2-2  پایایی (قابلیت اطمینان) 108

4-3  آمار توصیفی.. 109

4-3-1  بررسی توصیفی ویژگی‌های جمعیت شناختی.. 109

4-4   آزمون همبستگی پیرسون. 113

4-5   رگرسیون. 115

4-6  مقایسه نتایج با مقاله مرجع.. 118

4-7  روایی ) اعتبار) پرسشنامه فرهنگ.. 120

4-8  پایایی (قابلیت اطمینان) 122

4-9  آمار توصیفی.. 123

4-9-1  بررسی توصیفی ویژگی‌های جمعیت شناختی.. 124

4-10  آزمون نرمال بودن توزیع. 126

4-11  آزمون فریدمن.. 127

فصل پنجم- بحث و نتیجه‌گیری.. 130

5-1   مقدمه. 130

2-5   خلاصه پژوهش... 130

5-3   بررسی فرضیات پژوهش... 133

5-4   بررسی سوالات پژوهش  و پاسخ به آنها 136

5-5   نتایج پژوهش... 137

5-6   پیشنهاد به سازمانها 139

5-7   محدودیتهای پژوهش... 140

5-8  پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 141

5-9   محدودیت‌ها و مشکلات پژوهشگر. 143

فهرست منابع فارسی.. 144

فهرست منابع انگلیسی.. 149

پیوست‌ها 169

 فهرست جداول

جدول ‏2‑1  عوامل موثر بر عملکرد شغلی.. 38

جدول 2-2  مکانیزم‌های دستیابی به منابع. 52

جدول 2-3  پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور 71

جدول 2-4  پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 77

جدول 2-5   تحقیقات اولیه شبکه اجتماعی و عملکرد فردی.. 79

جدول 3-1  جزئیات پرسشنامه ارتباطات و عملکرد شغلی.. 100

جدول 3-2   جزئیات پرسشنامه عوامل فرهنگی.. 101

جدول 4-1  شاخص KMO و آزمون بارتلت.. 107

جدول 4-2   تحلیل عاملی.. 107

جدول 4-3   خلاصه پردازش... 108

جدول 4-4   روایی ابزار پژوهش... 108

جدول 4-5   روایی مولفه‌های اصلی پژوهش... 108

جدول 4-6   آمار توصیفی.. 109

جدول 4-7   توزیع کارکنان برحسب جنسیت.. 110

جدول 4-8   توزیع کارکنان برحسب مقام. 110

جدول 4-9   توزیع کارکنان برحسب سابقه کاری.. 111

جدول 4-10  توزیع کارکنان برحسب تجربه کامپیوتری.. 112

جدول4-11  همبستگی متغیرهای پژوهش... 114

جدول 4-12  خلاصه آزمون مدل. 115

جدول 4-13  ضرایب رگرسیون برای پیش بینی عملکرد شغلی با توجه به مدل‌های پژوهش... 115

جدول 4-14  خلاصه آزمون مدل. 116

جدول 4-15  ضرایب رگرسیون برای پیش بینی عملکرد شغلی با توجه به مدل‌های پژوهش... 116

جدول 4-16  مقایسه نتایج با مقاله مرجع. 119

جدول 4-17  شاخص KMO و آزمون بارتلت.. 120

جدول 4-18  تحلیل عاملی.. 120

جدول 4-19  نتایج پردازش داده‌ها 122

جدول 4-20  روایی ابزار پژوهش... 122

جدول 4-21  روایی مولفه‌های اصلی پژوهش... 122

جدول 4-22  آمار توصیفی متغیرهای پژوهش... 123

جدول 4-23  توزیع کارکنان برحسب جنسیت.. 124

جدول 4-24  توزیع کارکنان برحسب رشته تحصیلی.. 125

جدول 4-25  آزمون نرمال بودن توزیع. 126

جدول 4-26  آزمون فریدمن.. 127

جدول 4-27  میانگین رتبه عوامل. 128

جدول 4-28  رتبه بندی عوامل بر اساس اولویت 129

فهرست شکل‌ها

شکل 1-1  ساختار پژوهش... 21

شکل 2-1 مجازی سازی شبکه ارتباطی محیط کاری.. 41

شکل 3-1 روش‌شناسی پژوهش... 87

شکل 3-2  مدل مفهومی پژوهش... 89

فهرست نمودارها

 نمودار 4-1  توزیع کارکنان بر حسب جنسیت.. 110

نمودار 4-2  توزیع کارکنان بر حسب مقام. 111

نمودار 4-3  توزیع کارکنان بر حسب سابقه کاری.. 112

نمودار 4-4  توزیع کارکنان بر حسب تجربه کامپیوتری.. 113

نمودار 4-4  توزیع کارکنان را بر حسب جنسیت.. 124

نمودار 4-5  توزیع کارکنان را بر حسب رشته تحصیلی.. 125

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تاثیر شبکه‌های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان,

شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون

هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماكارون است


مشخصات فایل
تعداد صفحات200
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون

 

هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماكارون است. به این منظور، تمامی كاركنان دارای حداقل مدرك لیسانس گروه صنعتی زرماكارون برابر با 1300 به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با استفاده از فرمول كوكران و جدول مورگان، تعداد 300 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است. به لحاظ روش‌شناسی، پژوهش از نوع پیمایشی- كاربردی بوده و مبتنی ‌بر روش‌های توصیفی- همبستگی و همچنین اکتشافی است. داده‌های موردنیاز، از طریق پرسشنامه محقق­ساخته و بر اساس شاخص ها و مدل مفهومی، جمع‌آوری گردید. در بومی­سازی این مقیاس­ها، ادبیات مفهومی ملحوظ شده و سؤالات و عوامل استخراج­، تنظیم، اعتباریابی، تثبیت و توزیع گردید. اعتبار محتوای عوامل احصاء­شده با نظر خبرگان و اعتبار سازه نیز با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و شاخص KMO تأیید گردید. پایایی سنجه نیز به روش آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. یافته‌های کمی پژوهش در نرم‌افزارهای آماری علوم اجتماعی و روابط ساختاری خطی[1]، تأییدكننده فرضیه­ها و الگوی پیشنهادی پژوهش بودند، به این معنی كه رابطه تمامی ابعاد و اثربخشی عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی مورد تأیید بوده، لذا عوامل احصاء­شده تبیین­کننده­های مناسبی از توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی بوده­اند و در نتیجه روابط مفروض در مدل نیز به­ طور معنی­داری مورد تأیید واقع شده­اند. سایر نتایج، حاکی از رتبه­ ابعاد و شاخص­های مطرح ­شده و نیز برازش و درجه تقریب مناسب مدل در جامعه مورد مطالعه است.

 واژگان‌کلیدی: كارآفرینی، كارآفرینی سازمانی، فرهنگ كارآفرینی سازمانی، توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی.

 

فهرست مطالب

 

چکیده                         1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 2

2-1 بیان مسئله 3

3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش 5

4-1 اهداف پژوهش 6

5-1 پرسش های پژوهش 7

6-1 فرضیه های پژوهش 7

7-1 روش شناسی پژوهش 8

8-1 قلمرو پژوهش 8

9-1 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 9

10-1 ساختار پژوهش 11

 فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 13

2-2 مفهوم كارآفرینی 15

3-2 نوع‏شناسی كارآفرینی 25

4-2 ایجاد سرمایه؛ حاصل كارآفرینی سازمانی 34

5-2 ضرورت كارآفرینی در سازمان 37

6-2 سیر تطور كارآفرینی در سازمان 38

7-2 مفهوم كارآفرینی سازمانی 43

8-2 فرآیند كارآفرینی سازمانی 45

9-2 موانع كارآفرینی سازمانی 47

10-2 دیدگاهها و رویکردهای کارآفرینی 50

1-10-2 كارآفرینی از دیدگاه اقتصاددانان 50

2-10-2 كارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری 61

3-10-2 كارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت 66

11-2 انواع مدلهای كارآفرینی 76

12-2 مروری بر تحقیقات پیشین 98

13-2 چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق 106

14-2 معرفی گروه صنعتی زرماكارون 112

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 116

2-3 روش تحقیق 116

3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه­گیری 116

4-3 ابزار تحقیق و روش جمع‌آوری داده‌ها 118

5-3 روایی 118

6-3 پایایی 119

7-3 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 120

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها(یافته­ها)

1-4 مقدمه 124

2-4 بخش اول: نتایج توصیفی 125

3-4 بخش دوم: نتایج استنباطی 133

 

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 168

2-5 مروری بر فصول پژوهش 169

3-5 نتیجه گیری پژوهش 170

4-5 محدودیتهای تحقیق 170

5-5 پیشنهادها 171

6-5 پیشنهاد به پژوهشگران آتی 174

فهرست منابع 176

فهرست جدول­ها

عنوان

صفحه

            جدول(1-1). توصیف متغیرهای اصلی به تفكیك ابعاد متغیرها، شاخص­ها، پرسش­ها/گویه ها

10

جدول 1-3: ضرایب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

119

جدول 2-3: ضرایب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

 

120

جدول (1-4). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب جنسیت

125

جدول (2-4). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب گروه سنی

 

126

جدول (3-4). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب میزان تحصیلات

127

جدول (4-4). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب سابقة کار

128

جدول (5-4). شاخص­های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

129

جدول (6-4). شاخص­های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

131

جدول (7- 4). آزمون KMO و بارتلت

134

جدول (8- 4). آزمون KMO و بارتلت

135

جد             جدول 9-4. ماتریس همبستگی عاملها بعد از چرخش

136

جد             جدول 10-4. ماتریس همبستگی عاملها بعد از چرخش

138

جدول(11-4). نتایج آزمون کلموگروف- اسمیرنوف

141

جدول(12-4). نتایج آزمون کلموگروف- اسمیرنوف

142

جدول (13-4). نحوه داوری میزان عددی ضریب  همبستگی

 

144

جدول (14-4). خروجی ضریب همبستگی بین خطرپذیری و توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

145

جدول (15-4). خروجی ضریب همبستگی بین توفیق­طلبی و توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

146

جدول (16-4). خروجی ضریب همبستگی بین ایده­پردازی و توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

146

جدول (17-4). خروجی ضریب همبستگی بین عمل­گرایی و توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

147

جدو  جدول (18- 4). شاخص­های برازش تحلیل عاملی تأییدی مرتبةدوم متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی

152

جدول (19- 4). نتایج حاصل از تحلیل عاملی مرتبة دوم

153

جدول (20- 4). شاخص­های برازش تحلیل عاملی تأییدی مرتبةدوم متغیر توسعه فرهنگ كارآفرینی

159

جدول (21- 4). نتایج حاصل از تحلیل عاملی مرتبة دوم

160

 

فهرست شکل­ها و نمودارها   

عنوان

صفحه

شكل(9-2): مدل مفهومی پژوهش

11

نمودار (1-4). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب جنسیت

125

نمودار (2-4). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب رده سنی

126

نمودار (3-4). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب میزان تحصیلات

127

نمودار (4-4). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب سابقة کار

128

نمودار (5-4). اعداد معنی­داری تحلیل عاملی مرتبة اول متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

150

      نمودار (6-4). اعداد معنی­داری تحلیل عاملی مرتبة دوم متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

151

نمودار (7-4). ضرایب تخمین استاندارد تحلیل عاملی مرتبة دوم متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی

152

نمودار(8-4). اعداد معنی­داری تحلیل عاملی مرتبة اول متغیر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

156

نمودار (9-4). اعداد معنی­داری تحلیل عاملی مرتبة دوم متغیر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

158

نمودار (10-4). ضرایب تخمین استاندارد تحلیل عاملی مرتبة دوم متغیر توسعه فرهنگ كارآفرینی سازمانی

159


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون,

دانلود پاورپوینت نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات (فصل نهم کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی تألیف دکتر هیبتی و همکاران)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل نهم کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی تألیف دکتر فرشاد هیبتی، دکتر هاشم نیکومرام و دکتر فریدون رهنمای رودپشتی با عنوان نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات در حجم 31 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات (فصل نهم کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی تألیف دکتر  هیبتی و همکاران)

 

عنوان: دانلود پاورپوینت نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات (فصل نهم کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی تألیف دکتر  هیبتی و همکاران)

دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته-نهادها و بازارهای مالی- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 31 اسلاید

کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی  تالیف دکتر فرشاد هیبتی،دکتر هاشم نیکومرام و دکتر فریدون رهنمای رودپشتی  از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری  و نهادها و بازارهای مالی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت  فصل نهم  این کتاب با عنوان  “نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات " بوده که در  31 اسلاید طراحی شده که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی (سمینار- کنفرانس) مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده زیر می باشد:

مقدمه

نهادها و بانکهای اسلامی

اصول بانکداری اسلامی

بانکداری اسلامی در جهان

منابع وجه نقد در بانکهای اسلامی

تکنیکها و ابزارهای مالی مورد استفاده در بانکهای اسلامی

ابزارهای مالی

بانکداری و تأمین مالی اسلامی در عمل

تحولات نهادی

نهادهای نظارت کننده و قانونی اسلامی

بانکداری اسلامی در مقابل بانکداری متعارف

مقایسه بانکداری اسلامی در مقابل بانکداری متعارف

اقتصاد جهانی و ارتباط آن با بانکداری اسلامی

چالشهای کلیدی بیشمار پیش روی بانکداری اسلامی

نوگرایی مالی در قرن بیستم و چالشهای آن برای بانکداری اسلامی

انعطاف پذیری ساختار سازمانی بانکها

چشم انداز بازار آتی بانکداری اسلامی

چالشهایی که صنعت تأمین مالی اسلامی با آن روبرو است

تحولات نهادی برای ادغام بانکهای اسلامی در نظام مالی جهان

سازمان حسابداری و حسابرسی نهادهای مالی اسلامی(AAOIFI)

موسسه خدمات مالی اسلامی (IFSIS)

بازار تأمین مالی بین المللی اسلایم (IIFM)

مرکز مدیریت نقدینگی (IMC)

شورای عمومی بانکها و نهادهای مالی اسلامی (GCIOFI)

نهادهای مالی کشورهای اسلامی و نوع خدمات مالی ارائه شده توسط آنها

نظام مالی اسلامی در ایران

فعالیتهای متنوع و چندمنظوره در بانکهای دولتی ایرانی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت نهادها و بانکهای اسلامی و ابزارهای متداول در این مؤسسات (فصل نهم کتاب بازارها، نهاد,

تاريخ : 17 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : میرحسینی | بازدید : <-PostHit->
شركت های سهامی

تعریف طبق قانون، شركت سهامی مشترك شركتی است كه سرمایة آن به سهام خرد تقسیم شده و مسؤولیت سهام‌داران آن به ارزش هر سهم محدود می‌باشد همانطور كه در مقدمه ذكر گردید، شركت سهامی مشترك میتواند هم بصورت شركت سهامی عام و هم بصورت شركت سهامی خاص باشد تفاوت عمده در این دو نوع شركت این است كه شركت عام میتواند سهام و وثیقه‌های وام خود را به عموم ارائه دهد


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیاقتصاد

توضیحات کامل

شركت های  سهامی

 

بخش 1 كلیات : 3

تعریف.. 3

اشكال دیگری از شركتهای كاری.. 3

ویژگیهای كلی. 4

تعداد سهام‌داران. 4

ملیت سهام‌داران. 5

سهام 5

مدیریت.. 5

انحلال و تصفیه حساب.. 6

بخش دوم : سرمایه. 6

سهم سرمایه. 6

تعهد پرداخت.. 7

ارزش اسمی. 7

اسناد سهام 7

اسناد موقت سهام 8

انتقال سهم 8

سرمایه ذخیره 9

سود سهام 9

حقوق شفعه. 9

بخش 3 : تشكیل. 10

اساسنامه شركت.. 10

پرداخت سهم مشاركت.. 10

جلسات مؤسسین : 10

اولین جلسه هیئت مدیران. 11

ثبت نام 11

انتشارات.. 13

آغاز موجودیت قانونی. 14

هزینه‌ها 14

مسولیت موسسان. 15

بخش چهارم :  هیئت مدیره 15

تعداد 15

عزل و نصب.. 15

مدت تصدی.. 16

امنیت سهام 16

اختیارات.. 16

تعهدات.. 16

جلسات.. 17

اقدامات بدون جلسه: 17

نماینده/وكیل. 17

مدیران جانبی. 18

مدیر عامل. 18

حق‌الزحمه. 18

كاركردن با شركت : 19

رقابت با شركت : 19

بخش 5 – جلسات سهام‌داران. 19

انواع. 19

حدود صلاحیت مجمع عمومی عادی: 20

صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده 20

ریاست جلسات مجمع. 20

آگهی دعوت.. 21

حد نصاب تشكیل جلسات مجمع. 21

نصاب اتخاذ تصمیم 21

وكیل. 22

كارت ورود به جلسات مجمع (دعوتنامه) 22

فهرست حضار. 22

صورتجلسات.. 22

ثبت صورتجلسات و نگهداری آنها: 23

انتشار جزئیات.. 23

خاتمه : 24

دعوت از سهام‌داران اقلیت.. 24

بخش 6 – متفرقه. 24

بازرسان قانونی. 24

صورت حساب.. 24

نام شركت.. 25

برخی تفاوتهای موجود میان شركت سهامی خاص و عام 25


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
شركت های سهامی,

<-BloTitle->
<-BloText->

عطر - عطر گيرنده ديجيتال موبايل خريد اينترنتي تک سبد گيرنده ديجيتال موبايل خريد دانگل براوو دانگل ezcast گن لاغري گن لاغري ميس بلت عينک ريبن اصل خريد hot shaper خريد ليوان لنزي ساخت وبلاگ فروش گوش پاکن برقي لباس زنانه ساعت مچي ارزان هاست لينوکس خريد کيف اسباب بازي مگامايند 19500 تومان مونوپاد دستکش جادويي سيلور تاچ مونوپاد حرفه اي ساعت ديواري فانتزي کارواش خانگي خريد مونوپاد ارزان خريد لباس زنانه فروش فاني بافت خريد ساعت ديواري مدرن پاور بانک همراه اتو موي پرو ويو prowave چراغ جادويي لايت آپ light up عينک آفتابي مارک فانتوم جادويي خريد مونوپاد با ضمانت فروشگاه خريد ساعت ديواري خريد گن لاغري مردانه شلوار ساپورت عينک آفتابي پليس دستگيره آشپزخانه سيليکوني خريد ساعت مچي کاسيو ساعت مچي کاسيو عينک آفتابي مردانه توپ هاور بال hover ball ساخت وبلاگ رايگان دوره آموزشي| کلاس| بازرسي فني| جوش| پايپينگ| رنگ - دوره بازرسي جوش پايپينگ مدرک معتبر و بين المللي گواهينامه رنگ و سندبلاست گيره کوچک کننده بيني - گيره کوچک کننده بيني سايت تبادل لينک - سايت تبادل لينک سايت سرگرمي - سايت سرگرمي خريد اينترنتي گن ساعت شني - خريد اينترنتي گن ساعت شني خريد کمربند ميس بلت - خريد کمربند ميس بلت 98 پست خريد پستـي عينک آفتابي زنانه و مردانه ثبت آگهي و تبليغ - درج آگهي- درج تبليغ - ثبت رايگان اطلاعات شغلي لباس مشکی محرم تبادل لینک